Powered By Blogger

Saturday, July 26, 2008

aii..BuHsAn TerUbAt AkhirNya...


BUHSAN!! BUHSAN..
semalam aku buhsan giler...sebabnyer dah 5 6 ari aku xkuar umah....
huhuhu... xyahla cakap memang bosan giler.. min balik Lumut... Eita p Muar kenduri kawin n lin balik kuantan... masing2 ader agenda tinggal aku ngan kak mai jer..nk kuar keje xsiap g ni...keje Dr B bertimbun2.. last2 aku cakap ngan kakmai jom la kuar... kak mai ckp ok gak.. akak nk p beli brg sikit..
so kak mai ajak p air hitam lepas magrib... tengah tunggu magrib..eita pon balik...
dier tanya aku.. 'illa, mu nak makan buah x? ader buah mokte, buah manggis, buah kedondong dan buah jambu...' aku pelik lah, kater g kenduri.. aik bakpo mu wat balik buah-buahan...
dier senyum... heheheh... dier tunjuk kat aku.dier amik umah kawan dier kat muar..
.punyer la byk buah-buahan.

aku punyer la suker x terhingga ..aku ni hantu buah... pantang..semua jenis buah-buahan aku bedal..maklum ah umah aku kat kg semua jenis ada..petik ja... hilang buhsan aku... hehehhee sebab, aku rasa macam dok kat kg lak.... ita cakap separuh kita bg kat pheaw n azad lah..



Gambar : setelah dibahagi 2 ngan dah dimakan sebahagiannyer... kirenyer 1/4 la nii...
hehehehhe

kitaorg pon / lah dua.. after magribg p antaq buah-buahan umah japir dulu sebab azad ngan pheaw memang lepak umah japir n then kami p air itam ..teman kak mai beli barang.. n kami g mkn2 kat kedai romantik area air hitam...
kol 10 kami balik ah.. xleh lama2..anak dara ngan mak dara...xbagus kuar mlm2 ni..hhehe..pastu kami balik kami bedal lak buah-buhan yg ita wat balik... dah tinggal separuh dah... simpan lah utk sok lak... sok nk mkn lagi... best giler... Terima kasih Ya Allah bagi kami rezeki yang melimpah ruah...Thank U ALLAH...

per2 pon aku suker giler semalam sebab buhsan aku terubat akhirnya dengan buah2an ita wat balik n kuar p air itam....

Punca aku Bosan : sebab aku dah boring giler dok Ittho,Kuittho, Uthm, parit raja ni...
dari tahun 2001 - 2008..fuh! bohsan!!!
Moral dlm bisik2 aku : jgnlah terperap jer kat umah..kalau bosan buatlah aktiviti yg tak membosankan... macam kalau suka mkn, mkn2 lah sepuasnyer, kalau suka jalan, jalan2 jgn berhenti jalan.....tp biler dah jadi mcm aku ni...faham2 jer lah...

5 comments:

mohad said...

salam.. apa khabar...

faizal mohamad twon tawi said...

Salam...

bagus2..banyak aktiviti yang kita boleh buat asal tidak bercanggah dengan syariat.
makanlah sepuas2nya, tapi bahagian perut ita dicadangkan menyedia tiga bahagian yang seimbang 1/3 untuk makan, 1/3 untuk air, 1/3 untuk nafas.

miskulhawarie said...

ok..bagus2 fmtt..

msoul said...

bo laa dok sini nyo....gi luar etek, dok ostrolia ko uk ko, us ko....ke gitu baru tok boring....tubik dari p'urong parit rajo gi kelain....

miskulhawarie said...

ingat nk g jepon pulak malah dok dok malaysia...heheh tq my frend bg sokongan